Undervisningen

Læseskolen tilbyder undervisning i læsning, stavning, engelsk, matematik, grammatik samt lektiehjælp på folkeskoleniveau. Skolen modtager elever i alle aldre.

Undervisningen foregår normalt på hold med 1-4 elever, 2-4 timer om ugen, fordelt på en eller to dage a 2 hele timer.

Eleven testes inden start, da det er et spørgsmål om at finde elevens niveau, så vi ved præcist, hvor og hvordan der skal sættes ind. Al undervisning er skræddersyet til den enkelte elev og følger elevens eget tempo i indlæringen.Selvom der er flere elever på et hold, er undervisningen tilrettelagt differentieret.

Ordblind

Det er muligt for enhver elev at lære at læse. FEGU har også erfaring i at undervise ordblinde med gode resultater. Ordblindhed er ingen hindring for at lære at læse. Ordblindhed kan sagtens afhjælpes.

"lær at lære"

Er et kursusforløb, hvor man gennemgår en effektiv studiemetode, som gør det muligt for enhver at overkomme eventuelle problemer med at lære noget. Eleven bliver i stand til at tage ansvar og og kontrol over sin egen indlæringsproces og kan tilegne sig viden og dygtighed for ethvert fag. Her finder man bl.a. grunden til at eleven keder sig, bliver irriteret og træt.